Page 7 - GP_dodatek_kolor_102012
P. 7
ilość studentów Dumni zwycięzcy zawodów SAE Aero Design 2012 w USA
niestacjonarnych także z opiekunem naukowym dr. inż. Radosławem Górzeńskim.
utrzymuje się na wysokim
poziomie?

Szczyt popularności studiów
niestacjonarnych mamy już
chyba za sobą - wystąpił
w 2003 roku i od tego cza-
su liczba studiujących tym
trybem systematycznie ma-
leje. Jeszcze 5 lat temu było
ich blisko 6400, a w roku
akademickim 2011/2012 - już
tylko nieco ponad 5500.

Zatem, czy studia
niestacjonarne to
przeżytek? Co w zamian?
Czy w soboty
i niedziele, a także
piątkowe popołudnia,
Uczelnia będzie świecić
pustkami?

Studia niestacjonarne nie są przeżytkiem
- trzeba pamiętać, że dla znacznej grupy
osób to jedyna możliwość na zdobycie
wyższego wykształcenia. Nie zauważyłem
także, by w weekendy korytarze Uczelni
pustoszały. Wypełniają je słuchacze stu-
diów podyplomowych, uczestnicy semi-
nariów, konferencji, kursów i warsztatów,
a także studenci, organizujący imprezy
w ramach działalności kół naukowych.

Zmieniająca się rzeczywistość wymaga Studenci Informatyki u Billa Gatesa.
bowiem od współczesnego człowieka cią-
głego zdobywania wiedzy i nowych kwalifikacji, ne dla każdego, kto ma ochotę poszerzyć wie-
podwyższania swoich kompetencji, a często dzę na tematy techniczne i nie tylko, bo wśród
stawia go przed koniecznością zmiany zawodu. prezentowanych zagadnień znajdowały się np.
Stąd właśnie coraz większe zainteresowanie związane z architekturą Wielkopolski.
studiami podyplomowymi, kursami, czy innymi
formami kształcenia. Na naszej Uczelni można Parę miesięcy temu prezesi dużych
wybierać w kilkudziesięciu kierunkach studiów firm zarzucili uczelniom, że kształcą
podyplomowych, których programy dopasowa- tylko teoretycznie i absolwenci
ne są do trendów i oczekiwań rynku. Cieszą się nie mają umiejętności praktycznych.
one dużym zainteresowaniem - ilość słuchaczy
w niektórych okresach sięgała dwóch tysięcy. To bardzo duże uogólnienie. Jeśli mówimy o kie-
Organizujemy także wykłady otwarte, dostęp-

WYDANIE SPECJALNE 5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12