Page 6 - GP_dodatek_kolor_102012
P. 6
fesor Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego na inauguracji roku akademickiego 2009/2010.

Na pewno wpływa na to obserwowane W ostatnich latach powołaliśmy nowe kierunki
w ostatnim czasie pozytywne nastawienie do studiów, takie jak: mechatronika, energetyka,
studiów technicznych, w tym także duże za- inżynieria biomedyczna, edukacja plastyczna,
interesowanie tzw. kierunkami zamawianymi techniczne zastosowania internetu, bioinfor-
czyli strategicznymi dla rozwoju gospodarcze- matyka. W ramach projektu „Era Inżyniera”
go Polski. Programem tym objętych było na współfinansowanego ze środków Europej-
naszej Uczelni 10 kierunków: budownictwo, skiego Funduszu Społecznego, uruchomiliśmy
inżynieria środowiska, elektrotechnika, mecha- specjalności „Silniki lotnicze” i „Transport lot-
nika i budowa maszyn (odbyły się 3 edycje), in- niczy”, a w 2010 roku - specjalność „Structural
formatyka, inżynieria materiałowa, fizyka tech- engineering” prowadzoną w całości w języku
niczna, energetyka. angielskim. Niektóre z proponowanych przez
Znaczący udział w tym sukcesie ma także nas kierunków mają wyraźny charakter mię-
praca wykonana bezpośrednio na Uczelni. dzywydziałowy.

Promocja doktorska. Jako jedni z pierwszych w Polsce podpisali-
śmy umowę z fabryką Volkswagena w Pozna-
niu oraz z firmą Phoenix Contact Wielkopolska
w Nowym Tomyślu i od tego roku akademic-
kiego zaoferujemy studentom tzw. studia dual-
ne. Będą oni odbywali zajęcia na Politechnice,
a praktykę zawodową - u naszych partnerów.
Na rynku niemieckim taki model edukacji już
funkcjonuje, ale w Polsce stanowi swego ro-
dzaju eksperyment.
Poza wiedzą, dostępem do nowoczesnej infra-
struktury, możliwością prowadzenia na Uczelni
doświadczeń, proponujemy naszym studen-
tom sprawdzenie się w rzeczywistym środowi-
sku podczas praktyk. Przedsiębiorstwa i firmy
zabiegają o nich, a często zdarza, że współpra-
ca nawiązana w trakcie praktyk wakacyjnych
przekształca się w etat. Taka perspektywa za-
chęca do podejmowania tutaj nauki.

4 GŁOS POLITECHNIKI | PAŹDZIERNIK 2012
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11