AD/ZP/49/19 Przetarg nieograniczony na realizację usług związanych z przeprowadzeniem specjalistycznych szkoleń oraz egzaminów z obszaru zdobywania kompetencji CAD dla studentów i pracowników Politechniki Poznańskiej z podziałem na pakiety.

Komunikaty: 

Szczegółowe informacje dotyczące postępowania przetargowego znajdują się w Specyikacji Istonych Wrunków Zamówienia i załącznikach, które należy pobrać ze strony Zamawiającego.

Przedmiotem przetargu nieograniczonego jest realizacja usług związanych z przeprowadzeniem specjalistycznych szkoleń oraz egzaminów z obszaru zdobywania kompetencji CAD dla studentów i pracowników Politechniki Poznańskiej z podziałem na pakiety:

PAKIET I – Szkolenie z obszaru technologii Bim – Revit Structure dla dydaktyków             

PAKIET II – Organizacja egzaminu z zakresu podstawowej obsługi programu AutoCAD    

w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską – Europejski Fundusz Społeczny: Uczelnia zintegrowana na przyszłość POWR.03.05.00-00-Z041/17.

 

Informacje podstawowe
Identyfikator: 
AD/ZP/49/19
Status postępowania: 
rozstrzygnięte
Kontakt: 

Dział Zamówień Publicznych Politechniki Poznańskiej

Typ zamówienia: 
nieograniczony
Kryteria oceny: 
CENA PAKIET I, II - 60%
Deklarowana liczba godzin szkolenia PAKIET I - 20%
Kryterium elastyczności PAKIET I – 20 %
Doświadczenie zawodowe egzaminatora (liczba przeprowadzonych egzaminów) PAKIET II – 40%
Terminy
Termin składania ofert: 
02.10.2019 - 09:30
Termin otwarcia ofert: 
02.10.2019 - 10:00
Czas związania ofertą: 
30 DNI
Termin wykonania: 

5        Termin realizacji zamówienia i usługi:

5.1  Termin usługi – określony dla każdego pakietu w załącznikach nr 5a, 5b

5.2  Prognozowane terminy realizacji szkolenia/egzaminu:

 

PAKIET 1: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2021r.

PAKIET 2: od dnia podpisania umowy do dnia 30.06.2020 r.

 

Opis: 

AD/ZP/49/19                                                                                                           Poznań, dnia  11.10.2019 r

 

OGŁOSZENIE

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na realizację usług związanych z przeprowadzeniem specjalistycznych szkoleń oraz egzaminów z obszaru zdobywania kompetencji CAD dla studentów i pracowników Politechniki Poznańskiej z podziałem na pakiety:

PAKIET I – Szkolenie z obszaru technologii Bim – Revit Structure dla dydaktyków   

PAKIET II – Organizacja egzaminu z zakresu podstawowej obsługi programu AutoCAD          

w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską – Europejski Fundusz Społeczny: Uczelnia zintegrowana na przyszłość POWR.03.05.00-00-Z041/17.

 

Politechnika Poznańska zawiadamia, że niniejsze postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zostało rozstrzygnięte.

 

Politechnika Poznańska udzieli zamówienia firmie:

 

PAKIET I:

 

Procad SA

Ul. Kartuska 215

80-122 Gdańsk

Cena brutto* zamówienia podstawowego: 12 000,00 zł

Cena brutto zamówienia opcjonalnego zgodnie z pkt. 4.8 SIWZ (  wzrost o 1 osobę zamówienia podstawowego): 1 000,00 zł

Całkowita cena brutto** (zamówienie podstawowe + zamówienie opcjonalne): 13 000,00 zł

 

Oferta firmy wybranej spełnia wymogi Zamawiającego

Umowa zostanie podpisana w najbliższym dogodnym terminie, jednak nie wcześniej niż 17.10.2019 r.

PAKIET II:

 

BUDiKOM Komputerowe Wspomaganie Projektowania

Jacek Rogoziński

Ul. Czechosłowacka 16

61-461 Poznań

 

Cena brutto* zamówienia podstawowego: 15 000,00 zł

Cena brutto zamówienia opcjonalnego zgodnie z pkt. 4.8 SIWZ (  wzrost o 5 osobę zamówienia podstawowego): 1 000,00 zł

Całkowita cena brutto** (zamówienie podstawowe + zamówienie opcjonalne): 16 000,00 zł

 

Oferta firmy wybranej spełnia wymogi Zamawiającego

Umowa zostanie podpisana w najbliższym dogodnym terminie, jednak nie wcześniej niż 17.10.2019 r.

Do upływu terminu składania ofert złożono:

PAKIET I:

 

1)        Procad SA

Ul. Kartuska 215

80-122 Gdańsk

 

Cena brutto* zamówienia podstawowego:

Słownie:

12 000,00

Cena brutto zamówienia opcjonalnego zgodnie z pkt. 4.8 SIWZ (  wzrost o 1 osobę zamówienia podstawowego)

Słownie:

1 000,00

Całkowita cena brutto** (zamówienie podstawowe + zamówienie opcjonalne)

Słownie:

13 000,00

Cena szkolenia brutto za 1 osobę:

Słownie:

1 200,00

Deklarowana liczba godzin (pełne godziny lekcyjne):

21 GODZIN

Deklarowany dzień, w którym będzie przeprowadzone szkolenie

             poniedziałek

             wtorek

             środa

             czwartek

             piątek

             sobota

             niedziela

 

 

Kryterium oceny i waga:

Cena:                                                                32,31 pkt.

Deklarowana liczba godzin szkolenia                20,00 pkt.

Kryterium elastyczności                                   17,60 pkt.

RAZEM:                                                          69,91 pkt

 

 

2)        BUDiKOM Komputerowe Wspomaganie Projektowania

Jacek Rogoziński

Ul. Czechosłowacka 16

61-461 Poznań

 

Cena brutto* zamówienia podstawowego:

Słownie:

7 000,00 zł

Cena brutto zamówienia opcjonalnego zgodnie z pkt. 4.8 SIWZ (  wzrost o 1 osobę zamówienia podstawowego)

Słownie:

0,00 zł

Całkowita cena brutto** (zamówienie podstawowe + zamówienie opcjonalne)

Słownie:

7 000,00 zł

Cena szkolenia brutto za 1 osobę:

Słownie:

1 166,70 zł

Deklarowana liczba godzin (pełne godziny lekcyjne):

21 GODZIN ZEGAROWYCH

Deklarowany dzień, w którym będzie przeprowadzone szkolenie

             poniedziałek

             wtorek

             środa

             czwartek

             piątek

             sobota

             niedziela

 

 

Kryterium oceny i waga:

Cena:                                                                60,00 pkt.

Deklarowana liczba godzin szkolenia                20,00 pkt.

Kryterium elastyczności                                   16,00 pkt.

RAZEM:                                                          96,00 pkt

 

Zamawiający odrzucił ofertę firmy na podstawie art. 89 ust.1, pkt 2 Ustawy PZP (jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia)

 

UZASADNIENIE:

 

Z informacji Wykonawcy wynika, że do zamówienia podstawowego przyjął 2 grupy po 5 osób, natomiast do zamówienia opcjonalnego przyjął 2 osoby, natomiast Zamawiający w SIWZ określił zamówienie opcjonalne jako 1 os. do przeszkolenia.

                Zgodnie z wyjaśnieniem Wykonawcy, łączna cena oferty tj. zamówienie podstawowe +  zamówienie opcjonalne, powinna wynosić 14 000,04, natomiast z wyliczeń Zamawiającego cena mogłaby też wynosić 12 833,70 zł brutto.

Powyższe wskazuje, że zapisy w Formularzu Ofertowym nie prowadzą do jednoznacznych wyliczeń, co może prowadzić do manipulacji w cenie oferty.

Powyższa okoliczność wskazuje jednoznacznie, że brak jest możliwości uznania, że doszło do omyłki, której poprawienie jest możliwe na odstawie art. 87 ust.  2 pkt. 3 Ustawy pzp. Wobec tego, że zapisy formularza ofertowego nie wskazują na jednoznaczne wyliczenie ceny, co potwierdza dodatkowo złożone wyjaśnienie działanie takie może prowadzić do manipulacji w cenie oferty, co stanowi naruszenie zasady równego traktowania wykonawców. W ocenie Zamawiającego nie jest możliwe dokonanie poprawienia omyłki w trybie art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp.  Jak wskazano w wyroku KIO 1127/19 "Niezgodność treści oferty z treścią SIWZ, stanowiąca obligatoryjną przesłankę odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 p.z.p., zachodzi wówczas, gdy zawartość merytoryczna oferty nie odpowiada między innymi pod względem przedmiotu zamówienia lub sposobu jego wykonania wymaganiom zawartym w SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 p.z.p. Zatem, oferta nieodpowiadająca treści SIWZ to taka, która jest sporządzona odmiennie, niż określają to postanowienia specyfikacji. Odmienność ta może przejawiać się w zakresie proponowanego przedmiotu zamówienia, jak też w sposobie jego realizacji. Niezgodność treści oferty z treścią SIWZ ma miejsce w sytuacji, gdy zaoferowany przedmiot nie odpowiada opisanemu w specyfikacji przedmiotowi zamówienia, co do zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia w stopniu zaspokajającym oczekiwania i interesy Zamawiającego. Zamawiający wskazuje przy tym, że ewentualne poprawienie omyłki na podstawie art. 87 ust. 2 pkt.3 nie może powodować istotnej zmiany w treści złożonej oferty. Poprawienie omyłki w sposób wskazany przez Wykonawcę prowadzi do istotnej zmiany treści złożonej oferty tj. podwyższenie kwoty ofertowej o 100%. W wyroku KIO z 26.04.2016 r. (sygn. akt KIO 452/16), KIO zakwestionowało działanie Zamawiającego, który na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 p.z.p. poprawił omyłkę w wyniku, której cena oferty uległa zmianie o ponad 50%.

                W świetle powyższego Zamawiający uznał, że oferta wykonawcy została złożona z naruszeniem art. 89 ust. 1 pkt. 2  ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiotowej omyłki nie da się w ocenie Zamawiającego poprawić w trybie art. 87 ust. 2 pkt. 3.

 

3)        Krzysztof Knapik Grupa4BIM

Ul. Wspólna 52

32-010 Łuczyce

 

Cena brutto* zamówienia podstawowego:

Słownie:

13 800,00 zł

Cena brutto zamówienia opcjonalnego zgodnie z pkt. 4.8 SIWZ (  wzrost o 1 osobę zamówienia podstawowego)

Słownie:

1 000,00 zł

Całkowita cena brutto** (zamówienie podstawowe + zamówienie opcjonalne)

Słownie:

14 800,00 zł

Cena szkolenia brutto za 1 osobę:

Słownie:

1 380,00 zł

Deklarowana liczba godzin (pełne godziny lekcyjne):

18

Deklarowany dzień, w którym będzie przeprowadzone szkolenie

             poniedziałek

             wtorek

             środa

             czwartek

             piątek

             sobota

             niedziela

 

 

Kryterium oceny i waga:

Cena:                                                               28,38 pkt.

Deklarowana liczba godzin szkolenia                20,00 pkt.

Kryterium elastyczności                                   20,00 pkt.

RAZEM:                                                          68,38 pkt

 

PAKIET II:

 

1)        BUDiKOM Komputerowe Wspomaganie Projektowania

Jacek Rogoziński

Ul. Czechosłowacka 16

61-461 Poznań

 

Cena brutto* zamówienia podstawowego:

Słownie:

15 000,00 zł

Cena brutto zamówienia opcjonalnego zgodnie z pkt. 4.8 SIWZ (  wzrost o 5 osobę zamówienia podstawowego)

Słownie:

1 000,00 zł

Całkowita cena brutto** (zamówienie podstawowe + zamówienie opcjonalne)

Słownie:

16 000,00 zł

Cena brutto za 1 osobę:

Słownie:

200,00 zł

Liczba przeprowadzonych egzaminów przez egzaminatora

             0-5

             6-19

             20 i więcej

 

 

Kryterium oceny i waga:

Cena:                                                                 60,00 pkt.

Doświadczenie zawodowe egzaminatora

(liczba przeprowadzonych egzaminów)               40,00 pkt.

RAZEM:                                                          100,00 pkt

 

 

2)        4D GROUP

Czesław Misiak

Ul. Bielicka 8/54

38-300 Gorlice

 

Cena brutto* zamówienia podstawowego:

Słownie:

20 300,00 zł

Cena brutto zamówienia opcjonalnego zgodnie z pkt. 4.8 SIWZ (  wzrost o 5 osobę zamówienia podstawowego)

Słownie:

1 450,00 zł

Całkowita cena brutto** (zamówienie podstawowe + zamówienie opcjonalne)

Słownie:

21 750,00 zł

Cena brutto za 1 osobę:

Słownie:

290,00 zł

Liczba przeprowadzonych egzaminów przez egzaminatora

             0-5

             6-19

             20 i więcej

 

Kryterium oceny i waga:

Cena:                                                                44,14 pkt.

Doświadczenie zawodowe egzaminatora

(liczba przeprowadzonych egzaminów)             40,00 pkt.

RAZEM:                                                          84,14 pkt