Instalacja fotowoltaiczna na budynku Hali Sportowej Politechniki Poznańskiej

Komunikat - plik: 
Postępowanie rozstrzygnięte
Wybrana oferta: 

 

Poznań, dnia 20.05.2019 r.

Postępowanie nr AD/ZP/23/19

 

ZAWIADOMIENIE

O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Instalacja fotowoltaiczna na budynku Hali Sportowej Politechniki Poznańskiej"

 

Nr postępowania: AD/ZP/23/19 w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 39 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

Politechnika Poznańska

pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5

60-965 Poznań

NIP 777-00-03-699

www.put.poznan.pl

 

jako Zamawiający, działając na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, niniejszym pismem zawiadamia, że

 

I.          Za najkorzystniejszą, w świetle treści art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych uznana oraz wybrana została oferta nr 1 złożona przez:

 

Oferta nr 1:

Imię i nazwisko oraz nazwa (firma) wykonawcy:

Pan Grzegorz Ignacik prowadzący działalność gospodarczą pod firmą GRZEGORZ IGNACIK 'STERBIT' - GRZEGORZ IGNACIK

Adres miejsca wykonywania działalności:

ul. Warszawska, nr 94, 61-047 Poznań

 

 

Uzasadnienie wyboru:

Wykonawca, który złożył ofertę nr 1, spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz wymagania zawarte w SIWZ, a jego oferta nie podlega odrzuceniu. Zamawiający przy wyborze w/w oferty kierował się kryterium opisanym w SIWZ: Cena, Termin realizacji zadania

 

Cena ryczałtowa zaoferowana za wykonanie zamówienia:

Netto: 838.990,00 zł (słownie: osiemset trzydzieści osiem tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt złotych 00/100)

plus podatek VAT

co daje kwotę brutto: 1.031.957,70 zł (słownie: jeden milion trzydzieści jeden tysięcy dziewięćset pięćdziesiąt siedem złotych 70/100)

 

Termin realizacji zadania: 3 miesiące

 

W kryterium Cena Wykonawca otrzymał 60 punktów

W kryterium Termin realizacji zadania Wykonawca otrzymał 40 punktów

Łączna punktacja: 100 punktów x 3 członków komisji przetargowej = 300 punktów

 

 

II.         Zamawiający przedstawia nazwy (firmy), siedziby i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty:

 

Oferta nr 1:

Imię i nazwisko oraz nazwa (firma) wykonawcy:

Pan Grzegorz Ignacik prowadzący działalność gospodarczą pod firmą GRZEGORZ IGNACIK 'STERBIT' - GRZEGORZ IGNACIK

Adres miejsca wykonywania działalności:

ul. Warszawska, nr 94, 61-047 Poznań

 

Oferta nr 2:

Imię i nazwisko oraz nazwa (firma) wykonawcy:

Pani Jolanta Sekuła prowadząca działalność gospodarczą pod firmą JSB Construction PPHU JOLANTA SEKUŁA

Adres miejsca wykonywania działalności:

Banino, ul. Potokowa, nr 12a, lok. 1, 80-297 poczta Banino

 

Oferta nr 3:

Nazwa (firma) wykonawcy:

MBM Solar Sp. z o.o. Sp. k.

Siedziba i adres siedziby:

Poznań, ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań

 

 

 

III.        Zamawiający przedstawia nazwy (firmy) i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty
w niniejszym postępowaniu wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert,
z wyszczególnieniem przyznanej ofertom punktacji według kryteriów oceny oraz punktację łączną.

 

Oferta nr 1:

Imię i nazwisko oraz nazwa (firma) wykonawcy:

Pan Grzegorz Ignacik prowadzący działalność gospodarczą pod firmą GRZEGORZ IGNACIK 'STERBIT' - GRZEGORZ IGNACIK

Adres miejsca wykonywania działalności:

ul. Warszawska, nr 94, 61-047 Poznań

 

W kryterium Cena Wykonawca otrzymał 60 punktów

W kryterium Termin realizacji zadania Wykonawca otrzymał 40 punktów

Łączna punktacja: 100 punktów x 3 członków komisji przetargowej = 300 punktów

 

Oferta nr 2:

Imię i nazwisko oraz nazwa (firma) wykonawcy:

Pani Jolanta Sekuła prowadząca działalność gospodarczą pod firmą JSB Construction PPHU JOLANTA SEKUŁA

Adres miejsca wykonywania działalności:

Banino, ul. Potokowa, nr 12a, lok. 1, 80-297 poczta Banino

Oferta odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a ustawy Prawo zamówień publicznych

 

Oferta nr 3:

Nazwa (firma) wykonawcy:

MBM Solar Sp. z o.o. Sp. k.

Siedziba i adres siedziby:

Poznań, ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań

Wykonawca wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

 

IV.       Informacja o dopuszczeniu do dynamicznego systemu zakupów:

Zamawiający nie ustanowił dynamicznego systemu zakupów.

V.         Informacja o nieustanowieniu dynamicznego systemu zakupów,

Zamawiający nie ustanowił dynamicznego systemu zakupów.

VI.       Informacja o unieważnieniu postępowania:

Zamawiający nie unieważnił postępowania.

 

 

Informacje podstawowe
Identyfikator: 
AD/ZP/23/19
Status postępowania: 
rozstrzygnięte
Kontakt: 

Sekretariat Kanclerza Politechniki Poznańskiej

Typ zamówienia: 
nieograniczony
Kryteria oceny: 
Cena - 60%
Termin realizacji zadania - 40%
Wadium: 

20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100)

Terminy
Termin składania ofert: 
05.04.2019 - 10:00
Termin otwarcia ofert: 
05.04.2019 - 10:15
Czas związania ofertą: 
30 dni
Termin wykonania: 

Maksymalnie 5 miesięcy od dnia podpisania umowy

Opis: 

 

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja zadnia pt. „Instalacja fotowoltaiczna na budynku Hali Sportowej Politechniki Poznańskiej"

Celem inwestycji jest zwiększenie udziału pozyskanej energii z Odnawialnych Źródeł Energii (OZE) w bilansie energetycznym kampusu Politechniki Poznańskiej. W ramach projektu planowany jest montaż instalacji fotowoltaicznych na dachu budynku Hali Sportowej Politechniki Poznańskiej. Źródła zasilania w postaci elektrowni fotowoltaicznych przełożą się na zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych związanych z zaopatrzeniem obiektów w energię elektryczną. Montaż instalacji OZE pozwoli na zmniejszenie emisji do atmosfery szkodliwych związków i substancji co przełoży się na lepszą jakość powietrza, dodatkowo zwiększeniu ulegnie efektywność energetyczna budynków, a także zwiększeniu ulegnie bezpieczeństwo energetyczne obiektów.

Zakres inwestycji obejmuje instalację fotowoltaiczną na dachu budynku Hali Sportowej Politechniki Poznańskiej (HSPP) o planowanej mocy szczytowej 148,5kWp.

Budynek użyteczności publicznej, przeznaczony na potrzeby sportu - Hala Sportowa Politechniki Poznańskiej (HSPP), zlokalizowany jest na działce nr 18/6 oraz części działek nr 18/3, 18/11, 12/2, 12/4 , obręb Śródka, dzielnica Śródmieście, teren tzw. Kampus "Warta". Obszar położony jest między ulicami Kórnicką, Piotrowo, drogą wewnętrzną P.P. i planowanym bulwarem nadwarciańskim.

Współrzędne budynku: szerokość geograficzna: 52,403° N, długość : 16,948 °E.

Część dachu Hali Sportowej Politechniki Poznańskiej ograniczona przez system asekuracji oraz ściany osie 1a i 11 - obszar o wymiarach ok. 26 m x 56 m, o łącznej powierzchni ok. 1450 m2, przeznaczona została do wykorzystania na cele instalacji PV.

Wszystkie szczegółowe dane techniczne znajdują się w części II SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia.

 

 

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

Główny przedmiot zamówienia:

45000000-7    Roboty budowlane

 

Dodatkowe przedmioty:

09300000-2

Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

09330000-1

Energia słoneczna

09331200-0

Słoneczne moduły fotoelektryczne

09332000-5

Instalacje słoneczne

38424000-3

Urządzenia pomiarowe i sterujące

42000000-0

Maszyny przemysłowe

44000000-0

Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa

44100000-1

Materiały konstrukcyjne i elementy podobne

44110000-4

Materiały konstrukcyjne

44111000-1

Materiały budowlane

44112000-8

Różne konstrukcje budowlane

44112110-5

Konstrukcje dachowe

44112400-2

Dach

44112410-5

Konstrukcje dachowe

44200000-2

Wyroby konstrukcyjne

44210000-5

Konstrukcje i części konstrukcji

44212000-9

Wyroby konstrukcyjne i części, z wyjątkiem budynków z gotowych elementów

44212500-4

Kątowniki i profile

45000000-0

Roboty instalacyjne w budynkach

45000000-7

Roboty budowlane

45113000-2

Roboty na placu budowy

45210000-2

Roboty budowlane w zakresie budynków

45214400-4

Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym

45214410-7

Roboty budowlane w zakresie politechnik

45223000-6

Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45223100-7

Montaż konstrukcji metalowych

45223110-0

Instalowanie konstrukcji metalowych

45223200-8

Roboty konstrukcyjne

45223210-1

Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali

45223800-4

Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji

45231000-5

Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45232000-2

Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45251100-2

Roboty budowlane w zakresie budowy elektrowni

45261215-4

Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45262100-2

Roboty przy wznoszeniu rusztowań

45300000-0

Roboty w zakresie instalacji budowlanych

45310000-3

Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45310000-3

Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0

Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311200-2

Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45314300-4

Instalowanie infrastruktury okablowania

45314320-0

Instalowanie okablowania komputerowego

45315100-9

Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45315300-1

Instalacje zasilania elektrycznego

45315600-4

Instalacje niskiego napięcia

45315700-5

Instalowanie rozdzielni elektrycznych

45317000-2

Inne instalacje elektryczne

45320000-6

Roboty izolacyjne

71300000-1

Usługi inżynieryjne

71314100-3

Usługi elektryczne

71321000-4

Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

71323100-9

Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9

Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8

Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w części II SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ).

 

3.1.        Zamawiający, zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a PZP, wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca, który skieruje do wykonywania robót budowlanych swoich pracowników wykazał się zatrudnieniem tych osób w ramach umowy o pracę w okresie, w którym dana czynność ma być wykonywana.

3.2.        Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia związane z:  

  • montażem podkonstrukcji dla instalacji fotowoltaicznej,
  • montażem paneli fotowoltaicznych,
  • ułożeniem wszystkich przewodów i kabli dla instalacji fotowoltaicznej,
  • montażem wszystkich niezbędnych rozdzielnic elektrycznych i szaf sterujących,
  • oprogramowaniem wszystkich niezbędnych elementów instalacji fotowoltaicznej,
  • integracją do nadrzędnego systemu BMS wszystkich elementów pomiarowych i sterujących instalacji fotowoltaicznej.

Wykonawca oświadcza, że wszystkie osoby wykonujące czynności określone przez Zamawiającego w punkcie 3.2. będą przez niego zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 Kodeksu pracy, chyba, że przepisy obowiązującego prawa stanowią inaczej.

 

Powyższy wymóg nie dotyczy osób odnośnie których Wykonawca wykaże, że ww. czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz
w miejscu i czasie wyznaczonym przez wykonawcę lub podwykonawcę oraz co do zasady nie ma on zastosowania do Kierownika prac. Wymóg ten nie dotyczy także osób samozatrudnionych oraz wspólników spółki, którzy sami realizują prace związane z ww. czynnościami.

 

3.3.        W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:

a)  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,

b)  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,

c)  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

3.4.        W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2 czynności w trakcie realizacji zamówienia:

a)  oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;

3.5.        Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2 czynności.

3.6.        W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

3.7.        Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w SIWZ za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i 3 PZP, jeżeli pozwolą one uzyskać cechy lub parametry nie gorsze niż przywołane. Warunkiem stosowania rozwiązań równoważnych jest pisemne zatwierdzenie przez Zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich odpowiednikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Zamawiającemu do zatwierdzenia.

3.8.        Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

 

Dokumentacja