REALIZACJA ZADANIA W RAMACH FORMUŁY „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ” - ZAGOSPODAROWANIE TERENU ORAZ INFRASTRUKTURA TECHNICZNA NA DZIAŁKACH POLITECHNIKI POZNAŃSKIEJ

Komunikaty: 

.

Komunikat - plik: 
Postępowanie unieważnione
Przetarg unieważniony - opis: 

 

Poznań, dnia 13 maja 2019 r.

Postępowanie nr AD/ZP/18/19

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. REALIZACJA ZADANIA W RAMACH FORMUŁY „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ" ZAGOSPODAROWANIE TERENU ORAZ INFRASTRUKTURA TECHNICZNA NA DZIAŁKACH POLITECHNIKI POZNAŃSKIEJ O NUMERACH: 1/25, 24/2, 24/14, 25/7, 24/8, OBR. ŚRÓDKA, POZNAŃ

 

Nr postępowania:  AD/ZP/18/19 w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

Politechnika Poznańska

pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5

60-965 Poznań

NIP 777-00-03-699

www.put.poznan.pl

jako Zamawiający, działając zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), unieważniam postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie prawne i faktyczne

Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły dwie oferty:

Oferta nr 1:

Nazwa (firma) wykonawcy:

Mostostal Warszawa S.A.

Siedziba i adres siedziby:

Warszawa, ul. Konstruktorska 12A, 02-673 Warszawa

Cena ryczałtowa zaoferowana za wykonanie zamówienia:

Netto: 6.393.952,49 zł (słownie: sześć milionów trzysta dziewięćdziesiąt trzy tysiące dziewięćset pięćdziesiąt dwa złote 49/100)

plus podatek VAT

co daje kwotę brutto: 7.864.561,56 zł (słownie: siedem milionów osiemset sześćdziesiąt cztery tysiące pięćset sześćdziesiąt jeden złotych 56/100)

Okres gwarancji i rękojmi: 60 miesięcy

 

Oferta nr 2:

Imię i nazwisko oraz nazwa (firma) wykonawcy:

Pan Marek Dachtera prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ZAKŁAD ROBÓT DROGOWYCH Marek Dachtera

Adres miejsca wykonywania działalności:

ul. Księdza Ignacego Posadzego, nr 5B, 62-040 Puszczykowo

Cena ryczałtowa zaoferowana za wykonanie zamówienia:

Netto: 3.217.920,00 zł (słownie: trzy miliony dwieście siedemnaście tysięcy dziewięćset dwadzieścia złotych 00/100)

plus podatek VAT

co daje kwotę brutto: 3.958.041,60 zł (słownie: trzy miliony dziewięćset pięćdziesiąt osiem tysięcy czterdzieści jeden złotych 60/100)

Okres gwarancji i rękojmi: 72 miesiące

 

Zamawiający bezpośrednio przed otwarciem ofert podał kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 3.009.621,81 zł brutto (słownie: trzy miliony dziewięć tysięcy sześćset dwadzieścia jeden złotych 81/100). Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia o 948.419,79 zł. Z uwagi na fakt, iż oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia, a Zamawiający nie posiada środków własnych, które mógłby dodatkowo przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia, uzasadnione jest unieważnienie niniejszego postępowania. Jak wskazała Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 6 grudnia 2017 r. „Zamawiający może zwiększyć kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia i wtedy przesłanka unieważnienia nie wystąpi. Jak wynika z literalnego brzmienia tego przepisu jest to uprawnienie zamawiającego. Zamawiający jest dysponentem środków finansowych i decydentem odnośnie wydatkowania tych środków, przy czym decyzja odnośnie zwiększenia kwoty przeznaczonej nie musi być uzewnętrzniona w sformalizowany sposób. Zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania źródeł finansowania ponad kwoty, które pierwotnie zabezpieczył, w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i zapobieżeniu unieważnieniu postępowania." (KIO 2451/17).

Jak wskazuje M. Jaworska w komentarzu do ustawy Prawo zamówień publicznych „zamawiający może unieważnić postępowanie nie tylko po ocenie ofert, ale też przed przystąpieniem do tej oceny. Możliwość unieważnienia postępowania przed wszczęciem badania ofert oznacza, że zamawiający może unieważnić postępowanie również na późniejszym etapie postępowania, najpóźniej przed dokonaniem wyboru najkorzystniejszej oferty."

Wobec powyższego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.

 

Informacje podstawowe
Identyfikator: 
AD/ZP/18/19
Status postępowania: 
unieważnione
Kontakt: 

Sekretariat Kanclerza Politechniki Poznańskiej

Typ zamówienia: 
nieograniczony
Kryteria oceny: 
Cena - 60%
Gwarancja i rękojmia - 40%
Wadium: 

50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)

Terminy
Termin składania ofert: 
16.04.2019 - 10:00
Termin otwarcia ofert: 
16.04.2019 - 10:15
Czas związania ofertą: 
30 dni
Termin wykonania: 

100 dni od dnia podpisania umowy.
Wykonanie Przyłączy elektrycznych powinno nastąpić w przeciągu 3 tygodni od podpisania umowy."

 

Opis: 

 

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja zadnia pt. ZAGOSPODAROWANIE TERENU ORAZ INFRASTRUKTURA TECHNICZNA NA DZIAŁKACH POLITECHNIKI POZNAŃSKIEJ O NUMERACH: 1/25, 24/2, 24/14, 25/7, 24/8, OBR. ŚRÓDKA, POZNAŃ w ramach formuły „zaprojektuj i wybuduj".

Zadanie składa się z następujących części:

A.    Projektowej, obejmującej wykonanie kompletnej pełnobranżowej dokumentacji wykonawczej, opracowanej na podstawie Programów Funkcjonalno-Użytkowych, w następującym zakresie:

1)    Architektura w zakresie zagospodarowania terenu

-     tarasy zewnętrzne wraz z murami oporowymi, schodami, nasypami i odwodnieniami:

-     płyty tarasowe i bloki schodowe

-     wycieraczki, płytki, odwodnienia i izolacje w wejściu głównym i podcieniach

-     zabezpieczenie sond rurami karbowanymi o niezbędnej długości w planowanych nasypach sondy nr od 1 do 8 i  od 22 do 26 - jako zabezpieczenie w trakcie prowadzenia robót drogowych

-     zabezpieczenie ocieplenia budynku folią kubełkową

-     schody i drzwi stalowe w komorze czerpni

-     elementy małej architektury (kosze, ławki, balustrady zewnętrzne)

2)    Drogi

-     droga pożarowa

-     ciąg pieszo-pożarowy

-     chodniki

-     schody terenowe

3)    Sieć kanalizacji deszczowej

4)    Instalacje HVAC - przyłącze cieplne łączące źródła ciepła i chłodu budynków PP

B. Wykonawczej, realizowanej na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji wykonawczej, o następującym zakresie:

1)    Architektura w zakresie zagospodarowania terenu

2)    Drogi

3)    Instalacje zewnętrzne elektryczne w zakresie:

-     Usunięcia kolizji SN - ENEA: na podstawie projektu dostarczonego przez Zamawiającego

-     Zasilania WAWIZ: na podstawie projektu dostarczonego przez Zamawiającego

-     Oświetlenia zewnętrznego terenu i słupów naświetlaczy obiektowych: na podstawie projektu dostarczonego przez Zamawiającego

4)    Sieć kanalizacji deszczowej

5)    Instalacje HVAC - przyłącze cieplne łączące źródła ciepła i chłodu budynków PP

Na terenie na którym realizowany ma być przedmiot zamówienia, trwa budowa budynku Wydziału Architektury i Wydziału Inżynierii Zarządzania, której wykonawcą jest konsorcjum, którego Liderem jest spółka Mostostal Warszawa S.A.

 

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

Główny przedmiot zamówienia:

45000000-7    Roboty budowlane

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

38424000-3 - Urządzenia pomiarowe i sterujące

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45232140-5 - Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych

45232141-2 - Roboty grzewcze

45232142-9 - Roboty budowlane w zakresie stacji przesyłu ciepła

 

Dodatkowe przedmioty:

44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa

44100000-1 - Materiały konstrukcyjne i elementy podobne

44110000-4 - Materiały konstrukcyjne

44111000-1 - Materiały budowlane

44111200-3 - Cement

44111800-9 - Zaprawa (murarska)

44114000-2 - Beton

44114100-3 - Gotowa mieszanka betonu

44114200-4 - Produkty betonowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45214410-7 - Roboty budowlane w zakresie politechnik

45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne, niż dachowe

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej i roboty ciesielskie

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów

45421131-1 - Instalowanie drzwi

45421140-7 - Instalowanie stolarki metalowej z wyjątkiem drzwi i okien

45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych

45442120-4 - Malowanie budowli i zakładanie okładzin ochronnych

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71000000-9 - Usługi profesjonalne w zakresie architektury i inżynierii

71220000-6 - Usługi projektowe

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w części II SIWZ - Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU).

 

3.1.        Zamawiający, zgodnie z dyspozycją art. 29 ust. 3a PZP, wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca, który skieruje do wykonywania robót budowlanych swoich pracowników wykazał się zatrudnieniem tych osób w ramach umowy o pracę w okresie, w którym dana czynność ma być wykonywana.

3.2.        Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia związane z:  

  • pracami ogólnobudowlanymi,
  • robotami ziemnymi i drogowymi,
  • montażem infrastruktury technicznej,
  • obsługą sprzętu budowlanego i jednostek transportowych (koparka, dźwig, samochód ciężarowy itp.).

Wykonawca oświadcza, że wszystkie osoby wykonujące czynności określone przez Zamawiającego w punkcie 3.2. będą przez niego zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 Kodeksu pracy, chyba, że przepisy obowiązującego prawa stanowią inaczej.

 

Powyższy wymóg nie dotyczy osób odnośnie których Wykonawca wykaże, ze ww. czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz
w miejscu i czasie wyznaczonym przez wykonawcę lub podwykonawcę oraz co do zasady nie ma on zastosowania do Kierownika prac. Wymóg ten nie dotyczy także osób samozatrudnionych oraz wspólników spółki, którzy sami realizują prace związane z ww. czynnościami.

 

3.3.        W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:

a)  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,

b)  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,

c)  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

3.4.        W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2 czynności w trakcie realizacji zamówienia:

a)  oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;

3.5.        Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.2 czynności.

3.6.        W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

3.7.        Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w SIWZ za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i 3 PZP, jeżeli pozwolą one uzyskać cechy lub parametry nie gorsze niż przywołane. Warunkiem stosowania rozwiązań równoważnych jest pisemne zatwierdzenie przez Zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich odpowiednikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Zamawiającemu do zatwierdzenia.

3.8.        Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

Załącznik PFU należy pobrać z poniższego linku:
AD_ZP_18_19-załącznik_PFU

 

Dokumentacja