Page 16 - GP_022012
P. 16
TT czyli jak zarobić na swoim pomyśle?!

SCITT JEŻELI:

czyli jak zarobić -- interesują Ciebie szkolenia
na swoim pomyśle?! z zakresu innowacyjnej przed-
siębiorczości akademickiej,
W Polsce coraz większą wagę przykłada się do rozwijania re-
lacji na linii biznes-nauka. Uczelnie wyższe starają się kształ- -- potrzebujesz pomocy przy
cić młodych ludzi w sposób dający im możliwość dostarczania komercjalizacji swojego pomysłu,
innowacyjnych rozwiązań dla przemysłu. Poznański Akade-
micki Inkubator Przedsiębiorczości wpisując się w strategię -- chcesz pozyskać dotację na
większości uczelni wyższych wdraża projekt polegający na badania (15 000 zł),
opracowaniu ścieżki komercjalizacji wiedzy, skierowany do
pomijanej dotychczas grupy innowatorów - studentów i dok- -- chcesz przetestować nową
torantów. Projekt realizowany jest pod nazwą Studenckie formę komercjalizacji wiedzy
Centrum Innowacji i Transferu Technologii (SCITT), a patro- na uczelni,
nat nad nim objęła Politechnika Poznańska.
-- wyrazić swoją opinię na temat
Uczelnie wyższe coraz większą 15 000 PLN DO WZIĘCIA!!! modelu,
wagę przykładają do zagad- …na badania, ekspertyzy,
nień transferu technologii porady specjalistów itd. Zgłoś się do
w kontekście poszerzania Menadżera Innowacji!
współpracy naukowców z przedsiębior- Uniwersytecie im. A. Mickiewicza oraz Justyna Trojanowska
stwami. W Polsce jest to temat ciągle Politechnice Poznańskiej. Na Politechnice Justyna.Trojanowska@gmail.com
nowy i nie do końca jeszcze sformalizo- Poznańskiej rolę Menadżera Innowacji ul. Kórnicka 5
wany. Realizacja projektu SCITT ma na pełni Justyna Trojanowska (dyżury od DS3, pok. 16 (biuro AIP)
celu wypracowanie modelu wsparcia poniedziałku do środy, ul. Kórnicka 5,
innowacyjnych pomysłów studentów DS3, pok.16). -- konsultacjach pomysłu ze specjalista-
i doktorantów, przy wykorzystaniu po- mi z danej dziedziny,
tencjału uczelni oraz instytucji otocze- Rolą Menadżera Innowacji jest opieka
nia biznesu. Efektem realizacji projektu nad studentami i doktorantami polega- -- udzielanie porad z wykorzystaniem
będzie stworzenie formalnych zasad ko- jąca na: czatu na www.scitt.paip.pl,
mercjalizacji pomysłów wytwarzanych
przez studentów i doktorantów. -- umożliwieniu korzystania z parku -- tworzeniu interdyscyplinarnych
maszynowego uczelni, zespołów w celu rozwijania konkret-
Model SCITT opiera się na pracy Me- nego pomysłu,
nadżerów Innowacji, którzy są rozlo- -- ocenie opłacalności pomysłu,
kowani na trzech wielkopolskich uczel- -- przyznawaniu Voucherów Innowacji
niach: Uniwersytecie Przyrodniczym, - mini dotacji w wysokości 15 000 zł.

Efektem działalności Menadżerów Inno-
wacji będzie:

-- stworzenie wzoru regulaminu opisu-
jącego współpracę innowatora
z inwestorem oraz uczelnią,

-- ocena i komercjalizacja zgłoszonych
pomysłów,

-- stworzenie bazy, zamawianych przez
przedsiębiorców z regionu, tematów
prac dyplomowych oraz wyszukanie
studentów chętnych do ich napisania,

-- opracowanie specjalistycznych
materiałów szkoleniowych z zakre-
su innowacyjnej przedsiębiorczości
akademickiej.

Budowa i rozwój relacji na linii nauka-
-biznes przyniesie wymierne korzyści
wszystkim stronom biorącym udział
w procesie.

14 GŁOS POLITECHNIKI | LUTY 2012
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21