Page 20 - GP_022012
P. 20
lioteka się podoba!

Biblioteka się podoba!
Mamy na to dowody

Biblioteka Politechniki Poznańskiej jest instytucją usługową, kresy, z których jednoznacznie wynika,
głęboko zakorzenioną w nauce, informacji i technologii. Jako bi- że jesteśmy postrzegani pozytywnie.
blioteka naukowa skupia się na szeroko pojętej edukacji oraz
na różnego rodzaju funkcjach tj.: informacyjnych, intelektual- Biblioteka PP jest miejscem często od-
nych, estetycznych i czasem rozrywkowych. Działania przez wiedzanym przez studentów. Około
nią oferowane muszą być dostosowane do potrzeb środowiska, 47% ankietowanych odwiedza bibliotekę
w którym funkcjonuje, a stały monitoring i reakcja na zmiany za- od jednego do dwóch razy w tygodniu,
chodzące w otaczającej ją społeczności stanowią o jej jakości. a 35 % do czterech razy w miesiącu. No-
woczesny i samoobsługowy system wy-
Oferta naszej biblioteki jest tów PP, którym serdecznie dziękujemy pożyczeń (self-check) wspomaga pracę
bardzo atrakcyjna. Sukces za udział. Pytania dotyczyły architektu- W10y0pożycz9a6l,n3%i. Studenci chętnie korzy-
tkwi w efektywnej promo- ry budynku, oferowanych usług, kom- st9a0ją z możliwości samodzielnego wypo-
cji, w umiejętności dotarcia petencji bibliotekarzy, obsługi na stano- żuyż8cy0ztakonwiankiksóiąwżekn,adjeadlnapkreżfeerduujeżaploicmzboac
z nową ofertą do użytkownika. Celem wiskach w Czytelni i Wypożyczalni oraz bi7b0liotekarza. Samodzielne wypożycze-
działań promocyjnych jest zmniejsze- wyposażenia w sprzęt komputerowy. ni6a0umożliwia wolny dostęp do Księgo-
nie dystansu między biblioteką, a jej Wyniki ankiety obrazują poniższe wy- zbioru Studenckiego, który jak twierdzi
użytkownikiem poprzez dostarczenie po5n0ad 90% ankietowanych znacznie
mu informacji o ofercie bibliotecznej us4p0rawnił pracę biblioteki.
oraz sposobach i możliwościach jej
wykorzystania. Biblioteka PP stale po- 30
dejmuje działania w celu wzbogacenia
i unowocześniania swojej oferty, która W ankiecie pojawiło się pytanie doty-
w dużym stopniu wpływa na zadowo- cz2ą0ce sprzętu tj. komputerów, skane-
lenie użytkowników. ró1w0, drukarek. Pomimo iż ponad po-
łow0a ankietowan3y,c21h%(670%,4)9%uważa, że
Chcąc poznać opinie o nowej bibliote- sprzętu jesTtaksporo,Niteo nadNailejmeasmt grupa
ce zdecydowaliśmy się na rozwiązanie
proste i skuteczne, tj. oddanie głosu zdania
samym użytkownikom. W listopa-
dzie 2011 przeprowadziliśmy ankietę Czy podoba się Panu/Pani nowa biblioteka Czy uważa Pan/Pani, że obsługa wypoży-
mającą na celu zbadanie czy poziom pod względem architektonicznym? czalni jest kompetentna i uprzejma?
oferowanych usług i kompetencji bi-
bliotekarzy jest satysfakcjonujący dla 100 96,3% 100 100
czytelników. 90 90 9092,63% 91,6%
80
Ankietę przeprowadzono anonimowo 70 80 80
na grupie 407 respondentów - studen- 60
50 70 70
40
30 60 60
20
10 50 50
0
40 40

30 30

20 20

3,21% 0,49% 10 10 6,39% 7,61%
00 0,98% 0,74%

Tak Nie Nie mam Tak TakNie NieNie mamNie mam
zdania zdania zdania

18 GŁOS POLITECHNIKI | LUTY 2012 100 100 100
90 90
92,63%
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25