Page 12 - My FlipBook
P. 12
dycja, jakość i trwałość od ponad 30 lat

Michał Ruciński: Nie ma gotowej przygotowane, bo młodsi absolwenci Czy w związku z tym
recepty na sukces, a studia na żadnej mają zupełnie inne możliwości, korzy- uzupełnialiście Panowie
uczelni nie przygotowują do założe- stają z innych udogodnień. Dlatego swoją wiedzę ekonomiczną?
nia i prowadzenia firmy z sukcesem. musimy poszerzać nasze horyzonty.
Nikt nie podaruje tego wraz z dyplo- Młody człowiek, który rozpoczyna stu- Maciej Ruciński: Tak, odbyłem stu-
mem. Na uczelniach technicznych dia, będzie za kilka lat robił coś, czego dia MBA w Niemczech, a zdobytą tam
główny nacisk kładzie się na aspekty się jeszcze nie uczył, czego być może wiedzę i doświadczenie z wpowodze-
techniczne, a zarządzania trzeba na- jeszcze nie wymyślono - sam będzie niem wykorzystujemy w firmie.
uczyć się na tzw. żywym organizmie musiał dojść do rozwiązania i zmierzyć
i żadna wiedza książkowa nie jest od się z problemem. Michał Ruciński: Rozpocząłem stu-
razu przekładana na praktykę. Wy- dia podyplomowe Innowacyjne zarza-
kształcenie techniczne pomaga mi Maciej Ruciński: Studenci powinni dzania firmą rodzinną, prowadzone
w codziennym życiu, szerzej patrzę być uczeni aspektów praktycznych, w dużej części metodą „Design Thin-
na różne zagadnienia, nie pomaga to przykładów, rozwiązywania case’ów, king”. Już teraz staram się przenieść
jednak w żaden sposób w prowadze- bo to będzie pierwsza rzecz, z jaką do Renomedu niektóre poznane roz-
niu biznesu. się spotkają po przyjściu do pracy. wiązania.
Na polskich uczelniach za dużo wagi
Maciej Ruciński: Dzisiaj samo zarzą- przykłada się do teorii, wiedzy, którą Zapytani o przepis na sukces,
dzanie naszą firmą wymaga tylko 10% można znaleźć szybko i łatwo w róż- Właściciele firmy Renomed
kompetencji technicznych i aż 90% nych źródłach. Studenci i absolwenci odpowiadają zgodnie, że nie
kompetencji miękkich – tego nie na- nie potrafią powiązać ze sobą wielu ma czegoś takiego. Trzeba
uczyły nas studia. Często różnimy się ważnych aspektów. ciężko pracować i nie myśleć
w naszych wizjach. Czasem brakuje szablonowo.
kompetencji w takiej lub innej dziedzi- Marek Ruciński: Problem kształce-
nie, co wynika z naszego doświadcze- nia moim zdaniem polega na tym, Rozmawiały:
nia, z wybranej wcześniej drogi zawo- że młodym ludziom brakuje obec- Ilona Długa
dowej i predyspozycji, zainteresowań, nie szerszego spojrzenia na technikę, i Iwona Kawiak-Sosnowska
jakie rozwijaliśmy. Założyć firmę jest ogólnej wiedzy, co się w tej technice
łatwo, ale zarządzać nią już nie. dzieje – żeby wiedzieć chociażby jakie
są możliwości danej branży. Niebez-
Michał Ruciński: Każdy człowiek pieczny jest także brak samokształce-
uczy się przez całe życie i trzeba prak- nia, przekonanie, że jak czegoś potrze-
tycznie ciągle się kształcić. W takich buję, to znajdę w internecie. Co 7 lat
czasach żyjemy i one się nie zmienią. w zakresie techniki w pewnych bran-
Następne pokolenia są lepiej od nas żach zmienia się praktycznie wszystko!

RENOMED Technika Medyczna Marek Ruciński powstała w 1981 r. Obecnie zatrudnia 15 pracowników.
Firma wytwarza ponad 1.800 typów i wzorów instrumentów chirurgicznych o najlepszych parametrach
jakościowych stosowanych w chirurgii ogólnej.

Dziś ponad 90% produktów firmy RENOMED eksportuje się do ponad 15 krajów na całym świecie. Główne
rynki to: Szwajcaria i Niemcy, a ponadto: Dania, Szwecja, Włochy, Hiszpania, USA, Japonia i Czechy.

Dynamiczny rozwój technologii projektowania, wytwarzania oraz obróbki nowoczesnych, trudno obrabial-
nych materiałów (np. ceramika szklana) zainspirowały Właścicieli do podjęcia w 2010 r. intensywnych prac
zmierzających do uruchomienia w Poznaniu nowoczesnego centrum frezowania. Ich efektem jest Centrum
Frezowania Renomed - najnowocześniejsze centrum obróbki innowacyjnych materiałów protetycznych na
potrzeby lekarzy stomatologów oraz laboratoriów dentystycznych, dla których najważniejszym kryterium
jest najlepsza jakość oraz estetyka wykonywanych uzupełnień protetycznych.

10 GŁOS POLITECHNIKI | LISTOPAD | GRUDZIEŃ 2014
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17