Page 6 - GP_102012_web
P. 6
IAD Z REKTOREM TOMASZEM ŁODYGOWSKIM

porcji do tych, którzy
te punkty wypraco-
wują. To będzie tak-
że forma zachęty, bo
można bardzo łatwo
policzyć ile kto wniósł
do„wspólnegoworka”.

W swojej go stopnia, że jego przedstawiciele będą mieli takich partnerów przemysłowych,
prezentacji skłonni zaryzykować swój udział nawet którzy wręcz sami będą formułować dla
przedwyborczej swój finansowy wkład. Powinniśmy spra- uczelni listę zadań o charakterze innowa-
pod hasłem wić dbając o tę formę promocji, że będą cyjnym.
„badania naukowe ufali, iż konkretne przedsięwzięcie uda
i współpraca się zrealizować we współpracy z naszymi Co sądzi Pan o konkurencji ze
z przemysłem” pracownikami, a jego wynik będzie moż- strony uczelni niepublicznych?
mówił pan na wdrożyć. Takiej promocji nam rów-
o wspieraniu nież potrzeba, a w tej kwestii jest jeszcze W przypadku uczelni technicznych jak
działań dużo do zrobienia. Dotyczy to każdego nasza, w której w zdecydowanej więk-
promocyjnych. Czy z wydziałów z osobna - pokazanie się szości przypadków kształcenie jest dro-
to znaczy, w otoczeniu przemysłowo-biznesowym gie i wymaga wielkich nakładów na la-
że będzie Pan kładł jako kompetentni partnerzy, mogący boratoria ta konkurencja jest relatywnie
duży wiele cennego wnieść do rozwiązywania słaba. W naszym przypadku możemy
nacisk na problemów. Osobną sprawą są w takim raczej mówić o pewnej współpracy
promowanie PP przypadku trudności zewnętrzne, bo jed- z Państwowymi Wyższymi Szkołami
właśnie wśród tej grupy nak nie wszystkie firmy są zainteresowane Zawodowymi, które nie mają upraw-
docelowej? tym, żeby budować innowacje. A nas naj- nień kształcenia na drugim stopniu
bardziej interesują partnerzy, którzy myślą i potencjalnie mogą być dostarczyciela-
Promocja Politechniki jest potrzebna wła- o rozwiązaniach przyszłościowych. Nam mi kandydatów. Gros szkół niepublicz-
ściwie wszędzie, zarówno wewnętrzna, jako Uczelni potrzebny jest czas. Nie- nych, które powstały w czasie wielkiego
jak i zewnętrzna. Musimy zadać pytanie którzy partnerzy przemysłowi myślą boomu skolaryzacyjnego, skoncentro-
jakim celom ma służyć. Innym celom o współpracy z uczelnią na zasadzie stra- wało się na kierunkach tanich. Tylko
służy promocja Uczelni jako instytucji, ży pożarnej i oczekują natychmiastowego kilka z nich może stanowić dla nas kon-
zajmującej się nauką, innym, i do innej rozwiązania problemu. To też trzeba wła- kurencję. Mam nadzieję, że młodzież
grupy odbiorców musi trafiać, promocja ściwie naszym partnerom komunikować. coraz bardziej wnikliwie obserwuje ry-
nakierowana na pozyskanie kandydatów Możemy rozwiązywać problemy, które nek pracy i bierze pod uwagę przyszłą
na studia. Jeszcze inaczej musi wyglądać interesują firmy konkurujące na rynku - karierę zawodową. Widząc, że jednak
promocja ukazująca potencjał uczelni ja- ale w określonej dłuższej perspektywie. po naszej uczelni odsetek bezrobotnych
ko partnera dla przemysłu i wspólnego Taka promocja wymaga podania odpo- jest znacznie mniejszy niż po innych,
wnioskowania ośrodki finansowe. Wi- wiedniemu otoczeniu gospodarczemu, może nawet niektórzy rozbudzą w so-
doczną, również medialnie, formą pro- informacji w jakich dziedzinach jesteśmy bie zainteresowania matematyką i fizy-
mocji jest np. Noc Naukowców, gdzie kompetentni. Bardzo mi zależy, żebyśmy ką, by sprostać naszym wymaganiom.
i młodzi i starsi przychodzą zafascyno-
wani nauką i tym, że uczelnia oferuje ty-
le ciekawych rzeczy. Możemy też wtedy
liczyć, że wśród młodzieży będą Ci, któ-
rym spodoba się to na tyle, że uznają, iż
będzie to dobre miejsce ich przyszłego
studiowania. Taka promocja jest w tym
zakresie wyjątkowo ważna. Chociaż nie
wynika z niej fakt, ze będziemy razem
zpartneramiprzemysłowymipisaćstosow-
ne granty, które zakończą się patentami
i właściwej rangi publikacjami. Bo taka
właśnie promocja jest potrzebna, żeby
z zakładami pracy dojść do porozumienia
i określić co właściwie nas łączy. A także
po to by zainteresować przemysł do te-

4 GŁOS POLITECHNIKI | PAŹDZIERNIK 2012
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11