Page 6 - GP_Pazdziernik_2011
P. 6
ność celów i miejsca - różnorodność możliwości. Przemówienie inauguracyjne

Wspólnym celem wszystkich wydziałów naszej Uczelni jest skiej będą wypełnianie na Kampusie Warta, jest coraz bliższy.
poprawa warunków kształcenia. I tutaj naturalne jest konku- Perspektywa 2020 jest całkiem realna. Jeśli uda się nam - po-
rowanie, o póki co, ograniczone zasoby lokalowe. Jesteśmy znaniakom, ruszyć sprawę Warty, jej nabrzeża, a nam Poligro-
jednak na dobrej drodze do zaspokojenia wszystkich potrzeb dzianom - dokończyć modernizacji Kampusu oraz pozyskać
związanych z salami wykładowymi, seminaryjnymi, a także dodatkowe grunty, Kampus Warta i jego otoczenie, staną się
powierzchniami laboratoryjnymi. Przyczyniły się do tego dwa jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc Poznania i jednym
ważne czynniki: z najbardziej efektownych kampusów akademickich w kraju,
-- kontynuowanie procesu inwestowania w nowe budynki, i nie tylko w kraju.
-- przechodzenie na centralny system zarządzania powierzch-
Ale silni jesteśmy także naszą różnorodnością. Jedność celów
niami dydaktycznymi, z jednoczesnym uwzględnieniem nie ogranicza wydziałom możliwości samorealizacji. Każdy
praw wydziałów do dysponowania zasobami własnymi. wydział, a także jednostki międzywydziałowe, ma swoją spe-
cyfikę. Każdy rozwija się nieco inaczej, w sposób dla siebie
Realizacja inwestycji w nowe budynki nie byłaby możliwa - charakterystyczny. Podam kilka przykładów z minionego roku:
przy naszym zdecentralizowanym systemie finansowym - bez -- przekształcenie Wydziału Informatyki i Zarządzania w dwa
wsparcia wydziałów. Ponieważ wsparcie to jest faktem:
-- możemy się cieszyć, wspomnianym już budynkiem Biblio- nowe: Wydział Informatyki oraz Wydział Inżynierii Zarzą-
dzania. Dzięki temu podziałowi informatycy otrzymali
teki Technicznej, który oprócz pomieszczeń bibliotecznych, dodatkowy impuls (a właściwie wzmocnienie) w dążeniu
mieści także ogólnie dostępne sale dydaktyczne na ponad do bycia jednostką wiodącą w Polsce (i poza granicami),
1000 miejsc oraz pomieszczenia laboratoryjne i dydaktyczne a zespoły zajmujące się zarządzaniem - motywację do lep-
Instytutu Informatyki, szego wykorzystania swojej różnorodności, w poszukiwa-
-- możemy przygotowywać się do otwarcia prawie już goto- niu nowych obszarów badawczych i dydaktycznych
wego budynku Centrum Mechatroniki, Biomechaniki i Na- -- pokazanie się przez Wydziały Maszyn Roboczych i Trans-
noinżynierii, w którym laboratoria, sale wykładowe, a także portu oraz Budowy Maszyn i Zarządzania jako jednostki
pomieszczenia dydaktyczne znajdą studenci i pracownicy silne nie tylko naukowo (uzyskanie pierwszej kategorii), ale
wydziałów: BMiZ, MRiT, El, BLiIŚ. A będzie tych laboratoriów także posiadające badaczy-inżynierów, o dużym poten-
ponad 80, o łącznej powierzchni prawie 4 tys. m2. Dodatko- cjale innowacyjnym - świadczą o tym nagrody i wyróżnie-
wo w budynku Centrum będzie około 1200 miejsc wykłado- nia uzyskane w zakresie innowacyjności i wynalazczości:
wych i seminaryjnych. w kraju i za granicą - w Poznaniu, Brukseli i w dalekim Seulu,
-- możemy także rozpocząć budowę Centrum Dydaktycznego -- konsekwencja z jaką WTCh dąży do poprawy swoich wa-
Wydziału Technologii Chemicznej. Dodam, że z udziałem runków lokalowych poprzez budowę Centrum Dydaktycz-
Wydziału Budownictwa Lądowego i Inżynierii Środowiska nego,
(konkretnie Instytutu Inżynierii Środowiska). Możemy także -- aktywność studentów Wydziału Architektury. Otrzymuję
ruszyć z przebudową Hali Sportowej. dużo listów z miast i miasteczek Wielkopolski z podzię-
kowaniami za pracę studentów na rzecz rewitalizacji ich
Nowe inwestycje przybliżają nas do osiągnięcia tego, co zabytków czy tworzenia nowych form architektonicznych
w strategii nazwane zostało "jednością miejsca". Moment, w szkołach, parkach itp.
w którym wszystkie podstawowe funkcje Politechniki Poznań-

4 GŁOS POLITECHNIKI | PAŹDZIERNIK 2011
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11