Page 5 - GP_Pazdziernik_2011
P. 5
ność celów i miejsca - różnorodność możliwości. Przemówienie inauguracyjne

Jedność celów i miejsca
- różnorodność możliwości

Przemówienie inauguracyjne
prof. dr. hab. inż. Adama Hamrola - Rektora PP

Szanowni Państwo, jącym nasze działania ukierunkowane na przyszłość. Można
go czytać i interpretować poprzez przedstawioną w nim misję
Pozwólcie, że starym akademickim zwyczajem, podzielę się re- i wizję Uczelni. Można go także rozumieć poprzez cele stra-
fleksjami na temat tego, co zdarzyło się w już roku minionym tegiczne i związane z nimi konkretne działania. Można też
oraz co nas czeka w roku nadchodzącym. Postawiłem sobie postrzegać poprzez samą strategię, która w naszym doku-
pytanie: które z wydarzeń w minionym roku akademickim by- mencie, krótko, ale dobitnie wskazuje, co jest dla nas waż-
ły dla Politechniki Poznańskiej najważniejsze? Odpowiedź nie ne. Przypomnę to sformułowanie: jedność celów i miejsca
jest łatwa - wystarczy przestudiować sprawozdanie z pracy
Uczelni za rok 2010/2011. Przekonacie się Państwo, że działo - różnorodność możliwości. Posłuży ono jako motto dla
się wiele, zarówno w zakresie działalności dydaktycznej, jak pierwszej części mojego wystąpienia.
i naukowo-badawczej. A zatem w obszarach, do rozwijania
których uczelnia akademicka jest powołana, które stanowią Zacznę od jedności celów. Wszystkie wydziały naszej Uczelni,
o jej misji. a przypomnę, że od ubiegłego roku mamy ich 10, starają się
przyjmować na studia najlepszych kandydatów. Jest natural-
Gdyby jednak jakieś konkretne wydarzenia trzeba było wska- ne, że w pewnym stopniu rywalizują o nich między sobą. Ak-
zać, postawiłbym na dwa, kierując się potencjałem ich oddzia- ceptują jednocześnie wspólny cel, a jest nim ustabilizowanie
ływania na przyszłość naszej Uczelni. Są to: liczby studentów Politechniki Poznańskiej na poziomie około
-- po pierwsze, zakończenie 20 tysięcy.

budowy kompleksu "Cen- Oba te cele zostały
trum Wykładowo-Konferen- w tym roku w pełni
cyjnego", a konkretnie bu- osiągnięte. Wszyscy
dynku Biblioteki Technicznej, zauważamy, że - jeśli
obejmującego samą Bibliote- jakość kandydatów
kę, sale wykładowe i ćwicze- mierzyć liczbą punk-
niowe, a także laboratoria tów uzyskanych na
i pomieszczenia Wydziału In- egzaminach matural-
formatyki, nych - nasi kandydaci
-- po drugie, przyjęcie strategii są coraz lepiej przygo-
rozwoju Politechniki do roku towani do studiowa-
2020. nia. Dzięki staraniom
wydziałów, a także
Właśnie na Strategii chciałbym dzięki wprowadzeniu
się przez chwilę skoncentro- centralnego systemu
wać. Wersja promocyjna dokumentu, dla interesariuszy Poli- rekrutacji, przyjęliśmy w tym roku ponad 6 tysięcy studentów
techniki Poznańskiej, jest dostępna w formie drukowanej. Za- stacjonarnych (w tym prawie 2 tysiące na studia drugiego
chęcam do zapoznania się z nią. Szczegóły można znaleźć na stopnia) oraz ok. 2 tys. studentów niestacjonarnych. W efek-
stronie internetowej Politechniki Poznańskiej. cie, liczba studentów Uczelni przekroczyła po raz pierwszy
w historii Politechniki Poznańskiej liczbę 20 000. Do tego na-
Strategia rozwoju Politechniki to dokument, który ma dla leży doliczyć ponad 1700 słuchaczy studiów podyplomowych
mnie znaczenie szczególne. Jest drogowskazem, porządku- oraz 570 słuchaczy studiów doktoranckich.

GŁOS POLITECHNIKI 3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10