Page 9 - 99_GP09102015web
P. 9
PUT MOTORSPORT – NAJLEPSZY DEBIUT NA FORMUŁA STUDENT 9

litechniki Poznańskiej musieli być
przygotowani kompleksowo pod
każdym względem - od przygoto-
wania samochodu na test przyspie-
szenia, poprzez jazdę po „ósemce”,
wyścig wytrzymałościowy, po go-
towość zespołu do prezentacji tech-
nicznej, biznesowej i kosztowej.

Jesteśmy dumni z pracy, którą wyko- FORMUŁA STUDENT na wpływała na inne podzespoły,
naliśmy. Zostaliśmy docenieni przez TO STYL ŻYCIA które automatycznie wymagały po-
wiele innych zespołów, startujących prawek. Dodatkowo studentów obo-
w zawodach już kilkanaście lat, ale Studenci rozpoczęli projekt od zbie- wiązywał kilkusetstronicowy regu-
także - co najważniejsze - przez sę- rania koncepcji i idei. Następnie przy- lamin zawodów, który do większość
dziów, którzy byli pod ogromnym stąpili do pierwszej, bardzo ważnej rozwiązań stosuje swoje obostrze-
wrażeniem tego, co udało nam się fazy projektowej, w której pomysły nia - głównie mające na celu zapew-
stworzyć zaledwie przez 1 rok pra- zostały przelane na kartki papieru nienie bezpieczeństwa, ale również
cy i to w tak małym, niespełna 20 oraz ekrany komputerów. Już na tym wyrównanego poziomu zespołów.
osobowym zespole, podczas gdy etapie okazało się, jak ważna jest Z końcem 2014 roku powstał gotowy
zachodnie grupy są średnio 2-3 razy praca w zespole. Każda mała zmia- model komputerowy i rozpoczął się
większe – wspominali studenci po
powrocie z zawodów.

Pierwszy bolid Politechniki Poznańskiej - WARTA waży zaledwie 240 kg.
Poszycie wykonane jest z kompozytu włókna węglowego i żywicy epoksydowej.
Wielkością plasuje się między gokartem a bolidem Formuły 1.
Pojazd napędzany jest silnikiem motocyklowym, który rozpędza go od 0 - 100 km/h w ok. 4 sekundy.
Za jego kierownicą zasiadają studenci.

GŁOS POLITECHNIKI
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14