Page 5 - GP_01_2011
P. 5
STARAĆ SIĘ ZROZUMIEĆ INNYCH - WYWIAD Z REKTOREM PROF. ADAMEM HAMROLEM
Starać się
zrozumieć innych
– wywiad z rektorem prof. Adamem Hamrolem
P lany takie ma również Politech- GDY JEDEN ROK SIĘ KOŃCZY I ZACZYNA NOWY PRZY-
nika Poznańska, choć nie mają CHODZI CZAS PODSUMOWAŃ, ALE TEŻ SNUCIA PLANÓW
one wiele wspólnego z tymi I SKŁADANIA OBIETNIC. CZĘŚĆ Z NICH DOTYCZY SPRAW
noworocznymi. Są bowiem, jak PRYWATNYCH, OSOBISTYCH, A CZĘŚĆ SPRAW ZAWODO-
na uczelnię wyższą przystało, solidnie WYCH. ILE UDA SIĘ ZREALIZOWAĆ?
przemyślane i przygotowane, a dotyczą
kierunków rozwoju na najbliższe lata.
O tych planach, życiu uczelni i prywat-
nym rozmawiamy z Rektorem.
Czy przyjęta niedawno
przez Senat Strategia
na stulecie Uczelni bę-
dzie dla Politechniki Po- Poznańskiej na ze- charakteru kierunków międzywydziało-
wych - mówi Rektor. Bardzo ważne dla
znańskiej rewolucją? wnątrz. Jedność ce- rozwoju PP będzie pełne wprowadzenie
w całej Uczelni systemu zapewnienia
lu i miejsca powinna jakości kształcenia, uruchomienie stu-
diów w języku angielskim oraz zwięk-
Na pewno nie rewolu- być przekazywana
Wszystkie
cyjna. Politechnika cały jednością wizerunku nasze działania
zmierzają do realizacji
czas miała bowiem swoją i "marki" jaką wypra- głównego elementu
strategii jakim jest
strategię, która była reali- cowała Uczelnia. jedność celu i miejsca
zowana i która się spraw- szenie oferty studiów podyplomowych.
Politechnika, która odgrywa ważną rolę
dza, teraz jest po prostu Co realizacja Stra- w regionie, powinna zacząć przyciągać
studentów z innych części Polski oraz
nieco inaczej, bardziej tegii oznacza na z zagranicy.
szczegółowo zapisana najbliższe lata dla Chcąc prowadzić ambitne i nowocze-
sne badania naukowe musimy zwięk-
w warstwie operacyjnej - Politechniki Po- szyć naszą aktywność w pozyskiwaniu
środków finansowych - mówi profesor
tłumaczy prof. A. Hamrol znańskiej? Adam Hamrol - musimy wykreować
więcej prestiżowych specjalności na-
- wszystkie nasze działania zmierzają do ukowych, stanowiących naukową wizy-
realizacji głównego elementu strategii Przede wszystkim ściślejszą współpra-
jakim jest jedność celu i miejsca. Choć cę pomiędzy wydziałami poprzez two-
cel jest jeden, strategia zakłada rów- rzenie wspólnych kierunków studiów,
nocześnie różnorodność możliwości współpracy zespołów badawczych,
i rozwiązań, z czego korzystają wydzia- dzielenia się zasobami badawczymi
i lokalowymi. W zakresie
Chcąc prowadzić ambitne i nowoczesne kształcenia oznaczać to
badania naukowe musimy zwiększyć będzie umacnianie nowo
naszą aktywność w pozyskiwaniu powołanych kierunków
studiów, takich jak me-
środków finansowych chatronika, energetyka,
bioinformatyka, eduka-
ły. Korzysta też dzięki temu cała Uczel- cja artystyczna w zakresie sztuk pla-
nia. Warto być może zastanowić się nad stycznych i nadawania im, tam gdzie to
budowaniem wizerunku Politechniki uzasadnione, coraz bardziej wyraźnego
GŁOS POLITECHNIKI 4
Starać się
zrozumieć innych
– wywiad z rektorem prof. Adamem Hamrolem
P lany takie ma również Politech- GDY JEDEN ROK SIĘ KOŃCZY I ZACZYNA NOWY PRZY-
nika Poznańska, choć nie mają CHODZI CZAS PODSUMOWAŃ, ALE TEŻ SNUCIA PLANÓW
one wiele wspólnego z tymi I SKŁADANIA OBIETNIC. CZĘŚĆ Z NICH DOTYCZY SPRAW
noworocznymi. Są bowiem, jak PRYWATNYCH, OSOBISTYCH, A CZĘŚĆ SPRAW ZAWODO-
na uczelnię wyższą przystało, solidnie WYCH. ILE UDA SIĘ ZREALIZOWAĆ?
przemyślane i przygotowane, a dotyczą
kierunków rozwoju na najbliższe lata.
O tych planach, życiu uczelni i prywat-
nym rozmawiamy z Rektorem.
Czy przyjęta niedawno
przez Senat Strategia
na stulecie Uczelni bę-
dzie dla Politechniki Po- Poznańskiej na ze- charakteru kierunków międzywydziało-
wych - mówi Rektor. Bardzo ważne dla
znańskiej rewolucją? wnątrz. Jedność ce- rozwoju PP będzie pełne wprowadzenie
w całej Uczelni systemu zapewnienia
lu i miejsca powinna jakości kształcenia, uruchomienie stu-
diów w języku angielskim oraz zwięk-
Na pewno nie rewolu- być przekazywana
Wszystkie
cyjna. Politechnika cały jednością wizerunku nasze działania
zmierzają do realizacji
czas miała bowiem swoją i "marki" jaką wypra- głównego elementu
strategii jakim jest
strategię, która była reali- cowała Uczelnia. jedność celu i miejsca
zowana i która się spraw- szenie oferty studiów podyplomowych.
Politechnika, która odgrywa ważną rolę
dza, teraz jest po prostu Co realizacja Stra- w regionie, powinna zacząć przyciągać
studentów z innych części Polski oraz
nieco inaczej, bardziej tegii oznacza na z zagranicy.
szczegółowo zapisana najbliższe lata dla Chcąc prowadzić ambitne i nowocze-
sne badania naukowe musimy zwięk-
w warstwie operacyjnej - Politechniki Po- szyć naszą aktywność w pozyskiwaniu
środków finansowych - mówi profesor
tłumaczy prof. A. Hamrol znańskiej? Adam Hamrol - musimy wykreować
więcej prestiżowych specjalności na-
- wszystkie nasze działania zmierzają do ukowych, stanowiących naukową wizy-
realizacji głównego elementu strategii Przede wszystkim ściślejszą współpra-
jakim jest jedność celu i miejsca. Choć cę pomiędzy wydziałami poprzez two-
cel jest jeden, strategia zakłada rów- rzenie wspólnych kierunków studiów,
nocześnie różnorodność możliwości współpracy zespołów badawczych,
i rozwiązań, z czego korzystają wydzia- dzielenia się zasobami badawczymi
i lokalowymi. W zakresie
Chcąc prowadzić ambitne i nowoczesne kształcenia oznaczać to
badania naukowe musimy zwiększyć będzie umacnianie nowo
naszą aktywność w pozyskiwaniu powołanych kierunków
studiów, takich jak me-
środków finansowych chatronika, energetyka,
bioinformatyka, eduka-
ły. Korzysta też dzięki temu cała Uczel- cja artystyczna w zakresie sztuk pla-
nia. Warto być może zastanowić się nad stycznych i nadawania im, tam gdzie to
budowaniem wizerunku Politechniki uzasadnione, coraz bardziej wyraźnego
GŁOS POLITECHNIKI 4