Page 6 - GP_10_2008
P. 6
at

katalog online); udostępnianie zbiorów uroczystości pogrzebowe odbędą się 29 niki Poznańskiej – prof. dr hab. inż. Józef
drukowanych; działalność Ośrodka Infor- września 2008 r. Jasiczak z Instytutu Konstrukcji Budow-
macji Patentowej; wykorzystanie wirtual- lanych, prof. dr hab. inż. Karol Nadolny
nej biblioteki; infrastrukturę BG (magazy- Przechodząc do realizacji ramowego pro- – prorektor ds. ogólnych, prof. dr hab.
ny zbiorów). Senat przyjął sprawozdanie gramu obrad, rektor wręczył mianowania: inż. Ryszard Nawrowski z Instytutu Elek-
z działalności Biblioteki Głównej PP. trotechniki i Elektroniki Przemysłowej,
• na stanowisko profesora nadzwyczajne- prof. dr hab. inż. Juliusz Pernak z Instytu-
Informacja o pracy go na kolejne pięć lat dr. hab. inż. Stefa- tu Technologii i Inżynierii Chemicznej i dr
Samorządu Studenckiego nowi Trzcielińskiemu z Instytutu Inżynierii inż. Janusz Napierała – kanclerz;
Zarządzania;
• Rady Bibliotek Naukowych – prof. dr hab.
Student B. Manszewski przedstawił, • na stanowisko profesora nadzwyczajnego Bogdan Maruszewski z Instytutu Mecha-
sprawozdanie z działalności Samorządu na okres pierwszych pięciu lat dr hab. inż. niki Stosowanej;
Studenckiego Politechniki Poznańskiej. Marcie Kasprzak i dr. hab. inż. Stefanowi
Zwrócił szczególną uwagę na: działalność Grocholewskiemu z Instytutu Informaty- • Rady Użytkowników Poznańskiego Cen-
kulturalną studentów (obozy integracyjne, ki; dr. hab. Stanisławowi Popławskiemu trum Superkomputerowo-Sieciowego
festiwale, wydawnictwa okolicznościowe); z Instytutu Inżynierii Zarządzania oraz dr. – prof. dr hab. inż. Tomasz Łodygowski
działalność promocyjną (uczelnia, miasto, hab. inż. Krzysztofowi Siodle z Instytutu z Instytutu Konstrukcji Budowlanych oraz
kraj); działalność bieżącą Samorządu (pra- Elektroenergetyki. mgr inż. Tomasz Kokowski – kierownik
ca w komisjach, organizacja konferencji Działu Informatyki.
i zjazdów, poprawa procesu kształcenia); Następnie dokonał prezentacji członków
organizację absolutoriów uczelnianych. Senatu. Rozpatrując punkt dotyczący Na wniosek prof. Jerzego Nawrockiego –
spraw osobowych Senat pozytywnie za- dziekana Wydziału Informatyki i Zarządza-
Senat przyjął sprawozdanie z działalności opiniował wnioski awansowe: nia poparty przez członków Senatu, obrady
Samorządu Studentów Politechniki Po- nad zmianą uchwały w sprawie Uczelnia-
znańskiej. • na stanowisko profesora nadzwyczajne- nego Systemu Zapewnienia Jakości Kształ-
go na okres kolejnych pięciu lat: dr hab. cenia przeniesiono na październikowe po-
Sprawy bieżące inż. Aleksandry Rakowskiej z Instytutu siedzenie Senatu.
Elektroenergetyki oraz dr. hab. inż. Ry-
szarda Sygulskiego z Instytutu Konstruk- Senatorowie wysłuchali informacji przed-
Prorektor T. Łodygowski poinformował, że cji Budowlanych; stawionej przez prof. Stefana Trzcielińskie-
Wydział Elektroniki i Telekomunikacji otrzy- go, prorektora da. Kształcenia, a dotyczącej
mał z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa • na stanowisko profesora nadzwyczajne- oceny przebiegu rekrutacji w 2008 roku.
Wyższego uprawnienia do prowadzenia go na okres pierwszych pięciu lat: dr hab. W dyskusji poruszono niezwykle istotny
studiów na kierunku „Techniczne zasto- inż. Hanny Boguckiej z Katedry Radioko- problem określania limitów rekrutacyjnych
sowania Internetu”. Następnie w związku munikacji; dr. hab. Jana Jabłońskiego i realnych możliwości ich wypełnienia.
z dobiegającą końca drugą kadencją pełnie- z Instytutu Inżynierii Zarządzania; dr hab.
nia funkcji prorektora ds. kształcenia, po- inż. Grażyny Jastrzębskiej z Instytutu W punkcie spraw bieżących Senat wyraził
dziękował wszystkim współpracownikom Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej zgodę na przyjęcie na stan Instytutu In-
(m. in.: Komisjom Senackim, Zespołowi oraz dr. hab. inż. Andrzeja Jaszkiewicza żynierii Lądowej aparatury do badań wła-
ds. Kształcenia), a także całemu Senatowi z Instytutu Informatyki. ściwości reologicznych i funkcjonalnych
za lata trudnej, ale efektywnej pracy. lepiszczy asfaltowych i zaczynów asfalto-
Po omówieniu przez rektora i zgłosze- wych ze środków przekazanych przez Mini-
Red. niu przez Senatorów kilku korekt, Senat sterstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
zatwierdził sprawozdanie z działalności Rektor poinformował, że spotkanie przed-
Uczelni w roku akademickim 2007/2008. stawicieli jednostek naukowo-dydak-
tycznych i dydaktycznych z pracownika-
Posiedzenie Senatu Akademickiego Politechniki mi administracji centralnej odbędzie się
Poznańskiej z dnia 24 września 2008 r. 22 października br., w godzinach od 8.00
do 16.00 w Centrum Wykładowo-Konfe-
rencyjnym na Piotrowie.

Rektor prof. dr hab. inż. Adam Hamrol Następnie Senatorowie przyjęli ramowy W tej części posiedzenia poruszono także
rozpoczął pierwsze w kadencji 2008-2012 program posiedzeń Senatu. tematykę regulacji wynagrodzeń przepro-
posiedzenie Senatu Akademickiego Poli- wadzonej na naszej Uczelni. Prof. Alek-
techniki Poznańskiej od przekazania smut- Realizując uprawnienia Statutowe Senat sandra Rakowska poinformowała o kolej-
nej informacji. 20 września br. zmarł prof. powołał członków swoich stałych komisji, nej edycji imprezy pt. „Noc naukowców”
dr hab. Jarosław Stefaniak – były rektor a także dokonał wyboru przedstawicieli do: i przeprosiła za ewentualne niedogodności
Politechniki Poznańskiej. Poinformował, iż • Rady Fundacji na rzecz Rozwoju Politech- z tym związane.

4 | Głos Politechniki
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11