Page 6 - Grudzien_2010
P. 6
ATEGIA 2020

WIZJĄ NASZEJ UCZELNI jest bycie czołowym w kraju uni- techniki Poznańskiej, tzn. relacji pomiędzy studentami,
wersytetem technicznym1, dobrze rozpoznawalnym w Euro- nauczycielami akademickimi oraz pracownikami admi-
pie, liczącym się i poszukiwanym partnerem uczelni zagra- nistracji i obsługi. Grupy te, mimo pełnienia na Uczelni
nicznych, gwarantującym wysoki poziom jakości kształcenia różnych ról oraz formułowania względem Niej różnych
oraz prac naukowych i badawczo-rozwojowych. oczekiwań, wspólnie dążą do jak najpełniejszego wy-
pełnienia Jej misji i wizji.
Istota strategii rozwoju Politechniki Poznańskiej jest zawarta
w sformułowaniu: JEDNOŚĆ MIEJSCA: Trwałe dążenie do
skupienia wszystkich funkcji uczelni
Jedność celów i miejsca - różnorodność możliwości w jednym zwartym kampusie, zwanym
KAMPUSEM WARTA. Do roku 2020 na ob-
JEDNOŚĆ CELÓW: Politechnika Poznańska jest uniwersy- szarze kampusu Warta znajdą się wszystkie
tetem technicznym złożonym z wydziałów, które prowadzą obiekty uczelni, w których będzie prowadzona
samodzielną politykę w zakresie kształcenia oraz prac nauko- działalność dydaktyczna, naukowa i badaw-
wych i badawczo-rozwojowych. Celem łączącym wszystkie czo-rozwojowa, administracyjna, kulturalna
wydziały i jednostki wspierające ich działalność jest rozwój po- i sportowa.
tencjału i wzrost prestiżu Politechniki Poznańskiej jako całości,
z uwzględnieniem potrzeb spo- RÓŻNORODNOŚĆ MOŻLIWOŚCI: Na Poli-
łecznych i gospodarczych kraju. technice Poznańskiej jest prowadzone kształ-

Rozwój potencjału i autonomii

wydziałów nie zakłóca wewnętrz-

nej równowagi uczelni i nie osła-

bia mechanizmów motywujących

kierownictwa wydziałów do
rozwoju. Wydziały konkuru-
ją z otoczeniem - w ramach
uczelni współpracują ze so-
bą. Cel ten jest osiągany przez
wspólne ustalanie, przyjmowanie

i przestrzeganie ogólnych zasad,

zapewniających w szczególności:

• zrównoważony podział środ-
ków finansowych uzyskiwa-
nych z budżetu państwa na
działalność dydaktyczną, np.
przez uzgadnianie limitów
przyjęć na poszczególne
kierunki studiów;

• podział kosztów ogólno- cenie w formie studiów I, II i III stopnia, studiów podyplo-
uczelnianych pomiędzy wy- mowych, wykładów popularno-naukowych, szkoleń i kursów
działy w sposób odpowiadający rzeczywistemu obciążeniu specjalistycznych. Realizowane są prace naukowe i badaw-
administracji uczelni ich działalnością; czo-rozwojowe w ramach działalności statutowej, grantów
własnych, projektów strukturalnych i europejskich oraz w bez-
• bilansowanie w skali uczelni dydaktycznych zasobów pośredniej współpracy z przedsiębiorstwami przemysłowymi
lokalowych i zarządzanie nimi; i jednostkami biznesu. Ostatecznym decydentem odnośnie
zakresu, wymiaru i sposobu prowadzenia działalności dydak-
• wzajemne wspieranie się wiedzą i aparaturą w zakresie tycznej i naukowej są jednostki wydziały. Kryterium podej-
dydaktyki i nauki itp. przez wspołpracę oraz wymianę mowania stosownych decyzji jest optymalne wykorzystanie
kadry i aparatury. posiadanych przez nie zasobów ludzkich, infrastrukturalnych
oraz finansowych.
Jedność celów odnosi się także do relacji pomiędzy po-
szczególnymi grupami społeczności akademickiej Poli-

5 GŁOS POLITECHNIKI | GRUDZIEŃ 2010
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11