PRAKTYKI W PROGRAMIE ERASMUS
PRAKTYKI W PROGRAMIE ERASMUS
Koordynator Uczelniany programu ERASMUS informuje, o otwarciu rekrutacji na wyjazdy na praktyki w programie Erasmus.
Praktyki te muszą trwać minimum 3 miesiące i standardowo powinny być zrealizowane w trakcie miesięcy wakacyjnych. Niemniej jednak Dziekan wydziału macierzystego studenta może wyrazić zgodę na wyjazd studenta do przedsiębiorstwa w trakcie trwania roku akademickiego. W takim przypadku wraz z kompletem dokumentów należy przedłożyć pisemną zgodę władz wydziału.
Wymagane dokumenty:
2. Zaświadczenie z Dziekanatu o średniej ocen
3. Potwierdzenie znajomości języka obcego
4. Referencje od nauczyciela akademickiego
5. List motywacyjny
Zgłoszenia będą przyjmowane do dnia 31 grudnia w Dziale Współpracy z Zagranicą PP, Pl. Marii Skłodowskiej - Curie 5, pokój 110.
Każdy student składający podanie o wyjazd, otrzyma drogą mailową informację o wynikach kwalifikacji.
W momencie składania wniosku o wyjazd student nie musi mieć wybranej firmy, w której chciałby zrealizować praktyki. Jednocześnie przypominamy, iż funkcję przedsiębiorstwa może również odgrywać uczelnia partnerska (po odpowiednich ustaleniach), w której student odbywałby praktyki np. w laboratorium.
Po zakwalifikowaniu na wyjazd, znalezieniu odpowiedniej firmy, student wypełnia dodatkowo:
1. Training Agreement - Porozumienie o programie praktyk
Dokument ten, tak jak w przypadku Learning Agreement przy wyjazdach na studia, jest rodzajem umowy trójstronnej, pomiędzy studentem, uczelnią macierzystą i przedsiębiorstwem, które przyjmuje studenta na praktyki. Musi być on zatwierdzony przez Koordynatora Wydziałowego/Instytutowego programu Erasmus bądź inną osobę, wskazaną przez Dziekana.