Dzień Internetowej Rewolucji w Poznaniu - 10 marca 2011r.

Galeria:

TERMIN: 10 Marca 2011r., godz. 10.00 - 18.00

MIEJSCE: Centrum Wykładowe Politechniki Poznańskiej, ul. Piotrowo 2

Dzień Internetowej Rewolucji to całodniowe wydarzenie, podczas którego właściciele małych i średnich firm mogą dowiedzieć się od specjalistów, jak założyć stronę internetową, jak promować ją w sieci i dlaczego jest to tak istotne.Poznań jest trzecim polskim miastem, w którym odbyło się tego typu spotkanie.

Internetowa Rewolucja
www.google.pl/rewolucja

Dni Internetowej Rewolucji
www.DniRewolucji.pl

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC, 89% polskich małych i średnich firm korzysta z sieci, jednak prawie połowa nie ma strony internetowej, co oznacza, że internauci nie mogą znaleźć ich usług i produktów. Internetowa Rewolucja to akcja, która ma na celu zachęcić polskie firmy do aktywnej obecności w internecie. Ogromną rolę odgrywa w tym wypadku edukacja - rozumiana nie tylko jako informacje o tym, jak zaistnieć w internecie, ale także pokazująca, jak zadecydować o odpowiedniej formie obecności internetowej np. dla małej, lokalnej firmy.

Internetowa Rewolucja trwa już ponad rok. Do akcji dołączyło ponad 30 tys. firm. Teraz stawiamy kolejny krok. Spotykamy się z przedsiębiorcami w ich miastach, by pokazać im dlaczego warto zaistnieć w internecie, porozmawiać i wysłuchać ich problemów - mówi Janusz Moneta, Dyrektor ds. Marketingu w Google. Podczas Dnia Internetowej Rewolucji przedsiębiorcy mogą spotkać się ze specjalistami ds. promocji w internecie i wziąć udział w kilkunastu przygotowanych przez nas wykładach i szkoleniach - dodaje.

Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Gospodarki. Rolą Ministerstwa Gospodarki jest wyrównywanie szans zaistnienia firm na rynku. Obecność w internecie jest w dzisiejszych czasach jednym z kluczowych elementów działania każdej firmy. Mam nadzieję, że akcja Internetowa Rewolucja pozwoli małym i średnim firmom na aktywną działalność w internecie i pomoże im się rozwijać - mówi Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. Ministerstwo Gospodarki docenia wartość e-usług i planuje wprowadzenie systemu, który umożliwi zakładanie firmy przez internet, co znacznie ułatwi życie przedsiębiorcom - dodaje.

Do akcji dołączyło do tej pory ponad 3,2 tys. firm z województwa wielkopolskiego, w tym ponad 2 tys. firm z Poznania. Dzień Internetowej Rewolucji ma na celu zachęcenie setek lokalnych przedsiębiorców do rozwijania obecności w sieci.

Hasłem przewodnim Dnia Internetowej Rewolucji jest edukacja. W ramach akcji odbywa się szereg wykładów i prezentacji, podczas których przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się na co zwracać uwagę wybierając adres internetowy, jak założyć stronę WWW i jak ją promować w sieci. Jest to też niepowtarzalna okazja do porozmawiania ze specjalistami zajmującymi się reklamą i tworzeniem stron internetowych. Jedną z atrakcji imprezy jest strefa, w której swoje usługi prezentują agencje interaktywne. Dla przedsiębiorców to szansa na porównanie oferty firm zajmujących się przygotowywaniem i promocją stron internetowych.

Współczesna rzeczywistość gospodarcza, konieczność budowania przewagi konkurencyjnej, wymaga od firm coraz większej innowacyjności. Tymczasem pod tym względem Polska wypada niekorzystnie w porównaniu z większością krajów UE. Już w latach 2002-2004 firmy innowacyjne stanowiły 42% wszystkich przedsiębiorstw UE (np. w Niemczech - 65%, w Austrii - 53%), natomiast w Polsce według ostatnich statystyk GUS z 2008 r. jedynie 25 % - mówi Włodzimierz Leszczyński z Małopolskiego Związku Pracodawców PKPP Lewiatan. Obecność firm w internecie jest tu sprawą elementarną, a ciągle mało docenianą. Przedsiębiorcy powinni chociażby brać pod uwagę zachodzące zmiany demograficzne i fakt, że nowe pokolenia konsumentów przede wszystkim tą drogą poszukują informacji, produktów i usług.

Każdy przedsiębiorca dostaje w ramach Internetowej Rewolucji darmowy pakiet, w którego skład wchodzą adres internetowy, strona internetowa, 250 zł na promocję w wyszukiwarce, wizytówka na mapach online i pomoc techniczna. W home.pl przygotowując pakiet usług dla uczestników Internetowej Rewolucji postawiliśmy na udostępnienie możliwości samodzielnego zbudowania profesjonalnej strony firmowej, naw et dla nieobeznanych z siecią przedsiębiorców - podkreśla Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający home.pl.

Gospodarzem imprezy jest Politechnika Poznańska. Część prezentacji przeznaczona jest specjalnie dla studentów, mogą się oni m.in. dowiedzieć jak wygląda praca inżyniera w Google. Informatyzacja to ogromna szansa dla szkolnictwa wyższego. Nowoczesne systemy informatyczne mogą znacznie usprawnić administrowanie ofertą edukacyjną uczelni, zarządzanie studiami i studentami. Mając tę świadomość, wspieramy wszelkie projekty służące szeroko pojętej informatyzacji Uniwersytetu - mówi Piotr Bednarski, Rzecznik Prasowy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od bieżącego roku akademickiego oferujemy nowy kierunek Informatyka stosowana, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Coraz więcej uczelnianej codzienności przenoszone jest na płaszczyznę e-komunikacji. Na terenie całego kampusu dostępny jest bezprzewodowy internet. Studenci uczestniczą w zajęciach na platformie e-learningowej, a od początku roku UEK promowany jest w mediach społecznościowych.

Spotkanie ma formułę targową, przedsiębiorca może przyjść na nie w dowolnym momencie. Wstęp jest bezpłatny.

Poznań jest trzecim miastem, po Wrocławiu i Krakowie, w którym odbywa się Dzień Internetowej Rewolucji. Kolejne Dni Internetowej Rewolucji odbędą się w marcu i kwietniu 2011 r. w Katowicach i Trójmieście. W dalszej części roku 19 polski miast odwiedzi specjalna ciężarówka, gdzie przedsiębiorcy będą mogli się zapoznać z ofertą Internetowej Rewolucji i porozmawiać ze specjalistami zajmującymi się marketingiem online.

Organizatorami Internetowej Rewolucji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan. Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Gospodarki.

Dzień Internetowej Rewolucji w Poznaniu dodatkowo wspierają: Politechnika Poznańska, Gazeta Wyborcza Poznań, Gazeta.pl Poznań i certyfikowane agencje Google.

###

Internetowa Rewolucja to akcja mająca na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. Organizatorami akcji są Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl, patronat objęło Ministerstwo Gospodarki. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą zaistnieć w internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc.

###

Ministerstwo Gospodarki jest profesjonalną, skuteczną oraz wiarygodną, opartą o nowe technologie instytucją, która realizuje w dialogu z partnerami społecznymi politykę gospodarczą rządu, także poprzez aktywne uczestnictwo w pracach Unii Europejskiej oraz organizacji międzynarodowych. Misją Ministerstwa Gospodarki jest stworzenie najlepszych w Europie warunków prowadzenia działalności gospodarczej poprzez realizację priorytetów strategicznych takich jak: wspieranie przedsiębiorczości, innowacyjności i konkurencyjności; wprowadzenie lepszych regulacji prawnych; ustanowienie partnerstwa dla rozwoju gospodarczego; zwiększenia aktywności na rynku międzynarodowym; zapewnienie bezpieczeństwa gospodarczego kraju i wprowadzenie usprawnień administracyjnych.

Google Inc. - Innowacyjne technologie wyszukiwania firmy Google oferują milionom ludzi na całym świecie codzienny dostęp do informacji. Założona w 1998 r. przez doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry'ego Page'a i Sergeya Brina, firma Google jest dziś największą firmą internetową na wszystkich głównych rynkach globalnych. Program Google w zakresie reklamy w wyszukiwarkach przynosi wymierne rezultaty różnej wielkości firmom, a jednocześnie poprawia jakość korzystania z sieci przez jej użytkowników. Siedziba Google znajduje się w Dolinie Krzemowej; firma posiada biura w obu Amerykach, Europie i Azji. www.google.pl

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zabiega o konkurencyjność polskiej gospodarki i sukces polskich przedsiębiorstw. Skupia 59 branżowych i regionalnych związków pracodawców oraz 24 członków indywidualnych - łącznie reprezentuje 3500 firm, zatrudniających ponad sześćset pięćdziesiąt tysięcy pracowników. Lewiatan stawia na wysoką jakość ekspertyzy prawnej i ekonomicznej. Tworzą ją eksperci biura konfederacji we współpracy ze specjalistami z firm członkowskich, wspierani przez grono wybitnych specjalistów. PKPP Lewiatan jako jedyna polska organizacja pracodawców ma swoje biuro w Brukseli i jest członkiem BUSINESSEUROPE, największej organizacji pracodawców w Unii Europejskiej.

home.pl to największy dostawca usług internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma specjalizuje się w hostingu serwisów internetowych, systemów kont poczty elektronicznej oraz udostępnianiu aplikacji biznesowych przez internet. Z jej usług korzysta ponad milion użytkowników. home.pl jest największym Partnerem Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej w zakresie usług rejestracji domeny krajowej .PL. home.pl jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród i wyróżnień. Firma konsultingowa Deloitte uznała home.pl za najszybciej rozwijającą się polską spółkę technologiczną w rankingu FAST50 CE. home.pl stale współpracuje ze światowymi liderami technologicznymi w celu rozwoju oferty. Do grona kluczowych partnerów firmy należą m.in. AMD, Google, Microsoft.
W roku 2009 firma otrzymała Złoty Laur Konsumenta oraz wdrożyła standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001.

Więcej informacji udzielają:
Tomasz Jaros
tomasz.jaros@grayling.com
+48 605 454 096

Paweł Radzimski
pawel.radzimski@grayling.com
+48 607 104 289

ZałącznikWielkość
IR_Ulotka.pdf1.43 MB